Træning

Albertslund Kol Forening

Træning

Januar 2016:

Der er KOL-træning med supervision af fysioterapeuter i Sundhedshuset (1. sal i spejlsalen) mandage og torsdage kl. 17.00-18.00 samt tirsdage 15.30-16.30. Henvend jer for nærmere information.

Maksimum deltagelse pr. person er to gange ugentligt, og medlemskab af foreningen er et krav.

Ønsker du at blive meldt ind i foreningen, kontakt Lilian Hottenroth på tlf. 22 63 66 19 eller Hugo Vitved på tlf. 51 94 69 13.

_________________________________

Udtalelse fra fysioterapeuterne, marts 2013

Vi fysioterapeuter har nu trænet KOL gruppen i to år, og vi kan se en stor progression i den nuværende gruppe og et stort og stabilt fremmøde. Træningsintensiteten er steget  støt og roligt fra start til nu. Vi ser en tydelig forbedring i funktionsniveauet under træningen. Dette ses særligt, når nye deltagere kommer til, for de har svært ved at være med på niveauet i starten. Der er det vores opgave som fysioterapeuter at sikre, vi ikke” taber de nye deltagere på gulvet”, men får regredieret øvelserne, så de kan klare at være med på begynder niveau. Det er dog også en motiverende faktor for nye medlemmer at se, hvor gode de andre er blevet, og dermed hvad de har at se frem til.

Deltagerne udveksler erfaringer ift. at håndtere livet med en kronisk sygdom, de støtter og motiverer hinanden og tager hånd om nye deltagere.

Foreningen får kontinuerligt nye medlemmer, det har været spændende at se foreningen tage form og vokse.

Der er flere deltagere som jævnligt kommer og stolt fortæller om, hvor meget deres lungefunktion er steget, dette er vi stolte over at være en del af.

Borgerne på holdet har stor gavn af fysioterapeutisk vejledning, både til træning og hverdagens udfordringer.

MVH Sandra og Rikke

Fysioterapeuterne