Om Albertslund Kol Forening

Abertslund KOL Forening

Blev oprettet foråret 2011.

Foreningens formål og vision er, at alle med KOL skal have tilbud om et kontinuerligt træningstilbud, specielt målrettet borgere i kommunen med KOL, således at der gives mulighed for at opnå den bedst mulige fysiske form.

Mange undersøgelser har vist, at det at træne, at være i god form er det, der kan hjælpe rigtig mange med KOL til en bedre livskvalitet, færre sygdomsperioder og indlæggelser.

KOL er jo en sygdom, som af mange stadig bliver betragtet som selvforskyldt, hvilket bevirker, at mange er flove over deres diagnose.

Samtidig er det en sygdom, hvor mange spørgsmål dukker op undervejs, og

derfor er det også foreningens formål at skabe mulighed for, at medlemmerne kan mødes og tale om det, der trænger sig på, hjælpe hinanden med erfaringsudveksling, drøfte hvordan man tackler problemer og meget mere

- en form for netværksgruppe.